Google ADS Arama Reklamlarında Başlangıç 2023
Google ADS reklamları bireysel ve kurumsal olarak gün geçtikçe önemini artırmaktadır. Dijital pazarlama alanında geniş çaplı ilerleme için Google üzerinde hesap açmak gerekir.
Google reklamı verme süreçleri özel bir çalışma ile başarılı şekilde sonlanabilir. İşletmenizi veya bireysel web sitenizi Google üzerinde daha ön plana çıkarabilirsiniz. Elbette organik SEO çalışmalarının önemini birinci sırada tutmaya devam etmeniz önemlidir. Kazancınızın artması için belirli bir dijital reklam çalışmasına odaklanmak gerekir.
Makale Başlıkları
Google Reklam Modelleri Çeşitleri
Google reklam modellerinde genellikle uzman mod üzerinden reklam verilmesi önerilir. Birden fazla reklam modeli olan Google üzerinde arama reklamları en popüler olanlardandır. Görüntülü, Gmail, yeniden pazarlama, Youtube ve alışveriş reklamları da diğer reklam modelleridir. Kullanılmak istenen modele göre reklamların oluşturulması gerekmektedir.
Google Arama Reklamları Nasıl Verilir?
Google ADS yazılır ve yanında reklam işareti olmayan Google ADS sitesine girilmelidir. Reklamlı Google ADS sitesi üzerinden farklı siteler çıkabilmektedir.
- Başlayın kısmına tıklanır. Tanıtımını yapmak istediğiniz nedir sorusu basit mod olduğu için aşağı kısımdan uzman moda işleme odaklanılmalıdır.
- Gmail adresiniz yoksa reklam verme süreçleriniz başlamayacaktır. Uzman modu seçildikten sonra seçenekler karşınıza çıkar ve web sitesi trafiği tıklanır.
- Arama reklam modeli kutucuğu seçilerek devam edilir. Web sitesi adresi girilir. Kampanya adına arama reklamları adı verilir. Dönüşümle ilgili kısım üst bölümde işaretlenmemelidir.
- Kampanya adı tekrar çıkınca arama reklamları denir ve devamında arama ağı kısmına tıklanır.
- Reklam verme sürecine dair zaman planlaması yapılabilir. Sınırlı bir süre arama ağı reklamı verecekler için bu tarih aralığı seçilmelidir.
- Konum kısmından hangi şehir için reklam verilecekse o şehir yazılır. Örneğin İzmir vs. gibi… Konum daha da daraltılarak hedef şehir, bölge vs. haritada seçilir. Yer seçenekleri bölümünde değişiklik yapılmaması önerilir.
- Diller kısmı Türkçe ve İngilizce olmalıdır. Çünkü bilgisayar dili ile alakalı olarak İngilizcenin de seçilmesi kritik konudur.
- Google ADS üzerinde kitle segmenti seçimi yapılmaması önerilir.
Google Reklam Verme Ücreti
Bütçe belirlemesi yapılır. Bunu yaparken toplam reklam bütçenize göre bir miktar yazarsınız. Örneğin 15 günlük reklam için 50 TL bütçe ayırabilirsiniz. Tamamen kendi isteğinize göre bütçe miktarı değişecektir. Miktar ve reklam gösterme sıklığı artı yönde paralellik gösterir. Herkes kendisine uygun teklif stratejisini uygulamalıdır. En çok verilen tekliften bir miktar yukarıda teklif verilmesi önerilir.
Google Arama Reklamı Faydaları
1-) Boşa Kürek Çekmekten Kurtulursunuz
Hedef kitleniz daha netleşmiş olacağından satışla alakalı geri dönüşleriniz artacaktır. Organik müşteri sayınızda önemli bir artı kazanabilirsiniz.
2-) Ücret Belirleme Size Ait Olacaktır
Reklam ücretleri ve dijital pazarlama giderlerine yönelik harcamalarınız sizin avantajınıza olur. Belirleme yetkisi sizde olduğundan ek avantaj sağlarsınız. Oldukça sınırlı bütçe ile verim açısından etki yoğunluğu fazla olacaktır. Ayrıca tarihlere de siz karar verirsiniz. Tarih aralığına göre bütçe belirlemek mantıklı olabilir.
3-) Raporlamaya Göre Düzenleme İmkanı
Düzenli raporlama ardından Google arama reklamı ve diğer modellerin sonuçlarını değerlendirebilirsiniz. Etki derecesi bakımından aylık rapora göre yeni reklam politikaları geliştirebilirsiniz. E ticaret alanında faaliyet gösteren bir firma için görüntülü reklamlar önem kazanacaktır. Düzenli rapor ardından en yüksek satış verimini hangi reklam modelinde aldığınızı bulabilirsiniz.
4-) Kurumsal Gelişime Ekonomik Katkı
Gelişmekte olan firmaların Google reklamlarından yararlanması kurumsal açıdan epey faydalı olacaktır. Organik SEO çalışmalarına ek olarak, tanıtımı destekleyen bir alt yapı hazırlanmış olur.
İyi bir reklam politikası olmayan firmalar büyüme hızı bakımından sınırlı kalmaktadır. Arama motoru reklamı ile bütçeniz zorlanmadan ilerlemenizi hızlandırabilirsiniz. Marka değeri bakımından Google reklamları es geçilmemesi gereken bir platformdur.
Google ADS Nedir
Google Ads, Google vasıtasıyla ulaşılabilen hemen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir reklamcılık hizmetidir. Pek fazlaca arama motoru bu hizmeti sunsa da Google’ın Türkiye’de açık ara en oldukca kullanılan arama motoru olması, bu hizmeti e-tecim siteleri için daha mühim hale getirmektedir.
Kullanıcılar satın alacakları ürünleri, gidecekleri yerleri ve belirli konularda ne yapacaklarını Google’da ararlar. Google Ads aracılığıyla verilen reklamlar; reklam veren sitenin ürün ve hizmetlerini alakalı aramalarda veya konumlarda gösterilmesine yardımcı olur. Hem masaüstünde hem de mobilde kullanılması mümkün olan bu hizmet ile web sitenize ziyaretçi çekebilir, potansiyel müşteriler ile iletişime geçilebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Daha detaylı bilgi için google ADS web sitesini ziyaret edebilirsiniz.