Sosyal Medya Yönetimi – Doğru Yönetmek ve Para Kazanmak 2023
Bu makalemiz de sosyal medya yönetimini, Sosyal medyayı doğru yönetmek ve para kazanmak şeklinde iki ana başlık altında inceleyeceğiz.
Makale Başlıkları
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya, günümüzde artık birçok bilgiyi bizlere sunmaktadır. Fakat sosyal medyayı etkili ve doğru şekilde kullanabilen kişi sayısı çok az sayıdadır. Bundan dolayı da bu alana özel bilimsel bilgi ve içerikler oluşturulmaya başlanmıştır. Sosyal medya hesaplarını doğru yönetmek aslında hem bireysel hem de kurumsal açıdan çok büyük önem arz etmektedir. Günümüzde çoğu şirket, reklam ve pazarlamalarını sosyal medyalar üzerinden gerçekleştirmektedir. Bunların nedeni ise hem daha çok kitleye ulaşabilmek, zamandan ve paradan tasarruf etmektir.
Sosyal Medyanızın Hesap Türünü Belirlemek
Öncelikle bir hesap açmadan önce, açacağınız hesabın kişisel hesap mı yoksa profesyonel yani daha kurumsallaşmış bir hesap mı olacak bunun üzerinde durmanız gerekir. Amacınız sadece fotoğraf paylaşmak ve sevdiklerinizin fotoğraflarını görmek ve zaman geçirmek ise kişisel hesap size göre daha uygundur.
Bunun ötesinde, daha çok sosyal medya üzerinden nakit akışı sağlamak, bireylere ve topluluklara daha rahat ulaşmak, istatistiklerinizi görmek ve bu istatistiksel verileri inceleyerek daha fazla öne çıkmak, online bir ticari site kurmak istiyorsanız, profesyonel hesap tam size göredir.
Doğru Şekilde Hesap Açmak
Bu kısımda daha çok kişisel değil profesyonel hesaba yönelik bilgiler içerir. Kişisel hesap açmak kolaydır fakat profesyonel hesap ya da işletme hesabı açmak daha komplike bilgiler içerir. Sosyal medyaya girip hesabımdan ayarlara girip en aşağıya inerek hesap türünü değiştire gireriz. İşletme hesabı açacağınız için karşınıza hangi kategoriyi seçeceğiniz için seçenekler sunuyor. Ticaret için açıyorsanız ticaret, sporcu iseniz sporcu vb. gibi kendi amacınıza uygun hesap açtıktan sonra size ilham verici hesaplar gösteriliyor.
Aşamaları geçtikten sonra hesaplarım kısmında yer alan profesyonel panoya girip günlük-haftalık-aylık istatistiklerinizi, erişilen hesap sayısını ve kişi dağılımını, toplam takipçi sayınızı ve hesabınızın büyüme oranınıza erişebilirsiniz.
Bu istatiksel verilerinizden en önemlileri; hesabınızı takip edenler en aktif oldukları günler ve saatler sekmesi, büyüme oranı, hesap istatistikleridir.
Hesabı Kurduktan Sonra Büyütmek
Hesabınızı takip edenlerin, sizin amacınıza yönelik organik takipçiler olması, büyümeniz açısından en önemli etkendir. Ücret karşılığı takipçi satın almak, bot hesapların sizi takip etmesi, etkileşime girmeyen hesaplarla takipleşmeniz sizin büyüme hızınızı düşürecek etmenlerdir. Sosyal medya algoritmalarını iyi anlayabilmek size birçok avantaj sunar.
Örnek verecek olursak, 1000 takipçili bir sporcu hesabınız var. Sizi takip edenlerden 300 kişi hesabınızla etkileşime girmiyor, bir kısmı bot hesap ve geri kalanı da satın aldığınız inorganik takipçilerden oluşuyor. Bu durumda algoritmalar devreye giriyor ve etkileşiminiz az, organik takipçi sayınız az olduğu için sizin hesabınızı öne çıkarmıyor.
Hesabınızı öne çıkartmak
Sosyal medyada öne çıkarılanlar arasında yer almak bazı şeyleri yapmamız gerekir. Bunların bir çoğu basit fakat unutulan ya da yapılmayan şeylerdir.
1-Uygun hashtag kullanmak
Paylaşım yapmadan önce fotoğraflarınızın altına doğru hashtag seçimi yapmak ve bunları yazmak sizi diğer hesapların bir adım önüne çıkarır. Takipçi sayınıza göre seçim yapmanız gerekir. Sizden çok daha fazla kitleye sahip olan sayfalarla aynı hashtagi kullanırsanız onlar öne çıkarken, siz çok geri planda kalırsınız. 1000 takipçi sayısına sahip bir hesap, hashtag kullanırken ortalama 3000-7000 paylaşıma sahip hashtag kullanırsa, öne çıkarılanlarda görülme ihtimali daha yüksek olacaktır ve eğer doğru kullanırsanız, organik hesaplar sizinle etkileşime geçmeye başlayacaktır.
2-Profili Doğru ve Etkili Düzenlemek
Bir instagram kullanıcısının sizi takip edebilmesi için sizin profilinizin çekici olması gerekir. Bir kullanıcı hesabınıza girince ilk 10 saniye çok önemlidir çünkü 10 saniyede takip edip etmemeye karar verilir. Bundan dolayı açtığınız hesapla ulaşmak istediğiniz hedef doğrultusundaki amaçlarınız paralel olmalıdır. Hesap bilgilerinizin yer aldığı bölümün kısa ve öz olmalıdır. Amacınızı belli etmeniz gerekir.
3-Paylaşım günü ve saatini belirlemek
Bir çoğumuz sabah saatlerinde ya da gece yarısı paylaşım yaparız fakat bu yanlış bir seçimdir. Takipçilerinize uygun paylaşım yapmak hesabınızı büyütecek önemli bir husustur. Profesyonel panoya girip toplam takipçi sekmesinden aşağı inince takipçilerinizin en aktif olduğu gün ve saatler bulunur. Bunlara uygun saat ve günlerde paylaşım yaparsanız daha çok etkileşim alırsınız.
4-Paylaşımların etkileşim oranları
Bir fotoğraf paylaştığınızda, beğeni, kaydetme, direkt paylaşma ve yorum sayıları ne kadar çok olursa, etkileşim oranınız o kadar çok artacaktır. Öne çıkmak istiyorsanız bunların sayılarını artırmanız gerekir. Bunlar için de fotoğrafların açıklama kısmına fotoğrafla uyumlu küçük bilgiler ya da açıklamalar yazabilirsiniz.
5-Düzenli Fotoğraf ve Hikâye Paylaşımı
Büyümek istiyorsanız belirlediğiniz gün ve saatlerde düzenli olarak paylaşım yapmanız gerekir. Bir fotoğraf paylaştıktan sonra, fotoğrafınızı hikâyede paylaşım yapmanız gerekir. Çoğu kullanıcının ana sayfasına sadece siz düşmüyorsunuz ve bu durumda paylaşımınız aşağılara kayabilir. Bu da sizin etkileşim oranınızı düşürür. Hikâyede paylaşım yaparak paylaşımınızın etkileşimini artırabilirsiniz.
6-Hikayelerle Etkileşim Sağlamak
Bir hikâye paylaştığınız zaman, etkileşimi artırmak için çeşitli yollar vardır. Öncelikle hikayenize konum eklemek, sizinle yakın ya da aynı konumdaki hesaplara daha rahat ulaşabilmenizi sağlar. Sorular sorarak ve cevaplar alarak ya da sorulara yanıt vererek etkileşim artırılabilir. Anket ekleme yöntemiyle yine diğer hesaplara seçenek sunmuş olursunuz ve verilen yanıtlarla yine etkileşiminizi artırabilirsiniz. Bir bağlantı ekleyerek de etkileşim sağlayabilirsiniz.
7-Paylaşımların Altına Harekete Geçirici Sorular sormak
Paylaşım yaptıktan sonra diğer hesapların yorum yapması ya da beğenmesi için onlara sorular sorabilir ve yorum yapmalarını, sonrasında etkileşimi artırmayı sağlayabilirsiniz. Ne kadar çok yorum ve beğeni alırsanız, o kadar çok öne çıkar ve keşfete düşebilirsiniz.
8-Reels Paylaşmak
Reels paylaşımlarında en önemli şey, izleme süresi ve izlenme sayısıdır. Bir video paylaştığınızda izlenme süresi uzun ve izlenme sayısı ne kadar çok olursa, o kadar çok etkileşim alırsınız. Video uzunluğunu ve amacını belirleyerek doğru paylaşım yapmak da yine sizin için faydalı etkenler arasında yer alır.
E-Ticaretle İlgili Hesapların Yönetimi
Eğer açtığınız hesapta satış yapıp nakit akışı sağlamak istiyorsanız, bu biraz daha idare edilmesi güç bir iştir. Ticaret yapacağınız için öncelikle elinizde üretim ve satış ürünleri bulundurmak ve bunların reklamlarını yapmanız gerekecektir. Reklam için hesaplarım sekmesinde bulunan ayarlar sekmesine girip içerik üretici sekmesinden markalı içeriğe girip hesap durumunuzun buna uygun olup olmadığına bakmanız gerekir.
Eğer hesabınız markalı içeriğe uygun yani reklam vermeye uygun ise reklam ödemeleri sekmesine girerek yeni bir ödeme yöntemi eklemeli ve reklam vericilere ücret ödeyerek hesabınızın reklamını yapabilirsiniz. Daha sonrasında reklamlardan gelecek hesaplarla irtibata geçerek ürünlerinizi alacak bireylere bilgi vererek satış gerçekleştirebilirsiniz.
Daha detaylı bilgiler edinmek için biraz daha araştırma yapabilirsiniz. Daha sonra, hesabınız yeteri seviyelere gelince büyük sayfalar ya da şirketler size reklam vermek isteyecektir. Belirlenen ücret karşılığında diğer hesapların reklamlarını yaparak nakit akışı sağlamaya başlarsınız. İleri aşamalarda irtibat, satış, pazarlama, reklam gibi birçok işe yetişemezseniz, hesabınızda bunlar için ayrı bireyler çalıştırabilirsiniz.
Daha öğrenecek çok şey var diyenlerdenim diyor isen diğer eğitsel makalelerimizi de incelemek isteyebilirsin.